Aki kicsit is otthonosan mozog a témában, annak nem mondok újat azzal, hogy autizmusban sérül az elmeolvasás képessége. Vagyis az a tudás, hogy kitaláljuk, mások mit gondolnak, hogy éreznek stb. Ez pedig nem ritkán okoz galibákat, és nagy mértékben nehezíti az autizmussal élők életét és bármilyen közösségbe való beilleszkedésüket.
Saját fiaimmal ezért igyekszem ezen is dolgozni kicsit mégpedig nagyrészt P. Howlin, S. Baron-Cohen, J. Hadwin: Miként tanítsuk az elme olvasását autizmussal élő gyermekeknek c. könyve segítségével.
Első lépésként a gyereknek fényképen kell tudnia megkülönböztetni a négy alapérzelmet: vidám, szomorú, mérges, fél. Ha ez már megy, akkor a feladat ugyanez rajzon. Ezek összekapcsolására játszottuk egy játékot, amikor a rajzos arcokkal "feiratozott" dobozokba kell szétválogatni fotókat. Itt egyelőre csak 3 felé. (A képek egyébként felkerültek már a másik blogomra is, sok más témájú játékkal együtt, de gondoltam, itt is hasznos.)
Következő lépésként a gyermeknek azt kell tudnia megmondani, hogy bizonyos szituációkban hogy érezhetnek a szereplők. (Képek a könyvből - én átírtam E. sz. 2. sz-re, vagyis, hogy te hogyan érzed magad, amikor...)
Következő lépésként az fog következni, hogy valaki vágyik valamire, és vagy megkapja, vagy nem, és itt kell tudni megmondani, hogy mit érezhet. De mi még kicsit elidőzünk az előzőnél, ehhez tervezek még eszközt gyártani.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése