2013. május 13., hétfő

Betű- és olvasás tanítás 1.

A betűkkel való ismerkedés első lépéseként kivágtam a fiúk neveinek betűit dekorgumiból és kiraktam a kád feletti falra. Lehetett pakolgatni. Könnyű volt, főleg, hogy a színek is segítettek, így hamaosan egy anya és egy apa felirat is készült hozzá. Lehetett volna tovább bővíteni a készletet, ha a meglévő készlet nem vált volna a rágcsálás áldozatává.

 
Egy másik első betűtanulós játékunk volt ez. Ehhez egyszerűen kinyomtattam az ábécé betűit (nem mind :)), majd kerestem hozzájuk apró tárgyakat. Egyszerre 6-ot kap meg a fiam a hozzá tartozó tárgyakkal együtt, majd együtt keresgéljük melyik milyen hanggal/betűvel kezdődik. Legközelebb persze ugyanaz a 6. Lehet 3-mal is kezdeni, ha még egyáltalán nem ismeri a betűket. És a hasonlóak eleinte ne szerepeljenek együtt. Idővel változnak majd az adott betűhöz tartozó tárgyak.
Jó rég játszottuk, jut eszembe, majd előhalászom.
 
Ha valaki már ismeri a betűket, készíthetünk neki bab ábécét, amit akár a nyaralásra, strandra is magunkkal lehet vinni és jobbnál jobb játékokat kieszelni vele.


Itt a fiam szóképeket egyeztet: családtagok és egyszerű tárgyak képét a nevükkel - ez a dolog még folyamatban. Felszisszenő pedagógusok kedvéért mondom el, hogy autizmusban állítólag célravezetőbb a szóképes olvasástanítás. Még nekem is vannak kétségeim, mert nem értem pontosan, miért van így (bár sejtem), de nálam okosabbak mondják. Nem tervünk egyébként az olvasni megtanítás nála sem (nagyobbik fiam 3 évesen magától megtanult, észre sem vettük, hogy), csak amíg a motiváltsága tart.

Ebben a témában még rengeteg ötletem van, és ahogy az idő (és a motiváltságunk) engedi próbálkozom is majd, szóval folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése