2013. június 11., kedd

A csodálatos színkártya - avagy vizualitás pillanatok alatt

Minden nagyobb barkácsáruházban be lehet szerezni ingyen színkártyákat, amik nagyon hasznosak a megfelelő falszín kiválasztásához. Erről beszélek (kép innen):
 

 
De persze másra is használhatóak és nem csak a lakberendezésben. :) Több azonosat szétvágva párosíthatjuk, csoportosíthatjuk a színeket, vagy lehet árnyalaton belül szorbarakni. Készíthetünk belőle színes képeket, felhasználhatjuk montázsokhoz, vagy odaadhatjuk az épp vágni tanuló csmetének, hogy a vonal mentén szétszabdalja.
Mi mostanában erre készítünk villám vizuális segédeszközöket. Egy-egy csík remek alapanyag villám folyamatábrákhoz, még laminálni sem kell, egy ideig bírja kiragasztva. És esztétikus. Én alkoholos filccel szoktam rajzolni rá.
Mi legújabban a logopédia gyakorláshoz használjuk, ilyenre készítettem két sorozatot az elvégzendő gyakorlatokról. Ehhez szétvágtam, hogy tudjak egyszerre csak egyet mutatni, de mivel a sorrend itt fontos, hasznosak az árnyalatok, ha véletlenül összekeverném a kupacot. Van egy kék és egy zöld sorozatunk, naponta váltogatjuk:
 
 
Egy másik sor a tükrön is van, arra az esetre, ha én épp nem vagyok itthon, akkor ezeket végzik a tükörnél ülve Apával - fő a változatosság.
 
 
Készítettünk egy igényesebb darabot is, ez egy játékválasztó. A kis színes lapokra rajzoltam a választható játékokat, egyenként lamináltam őket egy-egy méretüknél nagyobb fóliával (épp ekkora volt, amit nem kellett vágni), majd egy kulcskarikával összefűztük. Kapott egy akasztót is, hogy kilógathassuk.
 
 
Mondja valaki, hogy nem helyes! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése