2014. július 14., hétfő

Szövés hulla-hopp karikával

Szintén egy régi projekt, amit itt még nem mutattam: szőnyegszövés hulla-hopp karikával pólóból.

Nagyjából ezt tartalmazza a leírás:
Lehetőleg egy színű póló aljából csíkokat vágunk, ezeket kifeszítjük a karikára (11-et ír). Majd, hogy mindig páratlan számú legyen a hurkok száma, és így az alá-fölé bújtatás mindig ellentétesen jöjjön ki, kettőt összefogunk.
Színes pólókból is hurkokat vágunk. Az első színes csíkot úgy rögzítjük középre, hogy önmagán átbújtatjuk. Mikor elfogy, a következőt átbújtatjuk az előző hurkán, majd önmagán is, és így folytatjuk.
Amikor kb. 22 cm-nél tart a szőnyegünk, a vezető szálakat egymástól szétválasztjuk, kivéve egyet, ami továbbra is dupla marad. Így folytatjuk.
Kb. 22 cm-re a karika szélétől abbahagyjuk a szövést, egyenként levágjuk és megkötjük a hurkokat.

Némi családi segítséggel össze is gyűjtöttem jó sok pólót a szívárvány minden színében és nekiláttam. A tapasztalatok:
Nekem "küllőnek" nem fért el 11 csík, csak 9.
A szőnyeg közepén mindenképp látszani fog ezeknek a pólóknak a színei is (mármint a küllők), Érdemes ennek tudatában választani.
Kb. 3 cm-es csíkokat vágtam, de jobb lett volna inkább kicsit vékonyabb.
A puha, vékony, vacak anyagú pólók jobbak. :)
A kör közepén még csak 1 levágott csíkot használtam, hogy azonos legyen a szivárvány színeinek az aránya, az utolsóhoz már több, mint 10 kellett.
A szivárványos arányokat rosszul tippeltem az elején, ezért túl kicsi lett a "szőnyegem".
Nagyon vigyázni kell, hogy az ember ne feszítse meg a szálakat. Én ügyeltem erre, mégis felkunkorodott a széle levágás után, szóval még ennél is jobban kell.

És akkor a képek. Egy félkész:


Egy kész még a karikán:


Közelről ugyanaz:


Levágás:


A kész mű:


Ahogy a belógó testrészekből látszik, szőnyegnek kicsi lett, de ülőpárnának jó. Remekül használható vicces kalapnak is, de legjobb talán mégiscsak frizbinek :)


Első próbálkozásnak jó volt. A technika tetszik, bár időigényesebb, mint gondoltam, a vagdosás meg nemcsak unalmas, de fárasztó is. Azóta sem álltam neki újra, pedig pólók még vannak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése