2014. március 5., szerda

A nagy iskolakeresés 9. rész - hivatalos út vs. személyes találkozó

Az előző rész tartalmából: Két hivatalos levelet is küldtem, egyet a saját városunk tanügyi referensének, egyet pedig a tankerületi igazgatónak, ahova ténylegesen menni szeretnénk. Azóta mindkét levélre kaptam választ, de most csak az utóbbiról szeretnék mesélni. 
Tehát:
Én azt kértem, hogy szervezzék meg az ép értelmű autiknak való megfelelő ellátást X iskolában (autizmus egység max. 6 fővel, vagy két tanítós modell gyógypedagógussal az osztályban), ahol az igazgatónő (nem győzöm hangsúlyozni ennek a fontosságát) maximális támogatásáról biztosított. Pár nap alatt már érkezett is a válasz, melyben a tankerületi igazgató röviden arról tájékoztatott, hogy van a kerületben szegregált autista osztály (persze, hogy tudok róla, de nem azt szeretném), ha pedig integrációra vágyom, azt X iskola most is ellátja (tényleg van jó pár auti gyerekük, de ők vagy boldogulnak minden segítság nélkül, vagy kihullanak, ez az én kisebbik gyerekemnek kevés). Szóval az én olvasatomban (és nem csak én olvastam így) ez a levél nem volt túl segítőkész.
Nosza kértem gyorsan egy személyes találkozót és bementem beszélgetni. Kiderült, hogy nem csak a tankerületi igazgatót kell meggyőznöm, hanem egy kollégáját is, akinek nem értettem pontosan a szerepét, de nem is fontos. Hosszan és kedélyesen elbeszélgettünk autizmusról, diagnosztikáról, ellátásról, Szakértői Bizottságokról és hasonlókról, és a végén már nagyon egyetértően bólogattak. Kedvesek voltak, értették a problémámat - persze pont erre számítottam, hogy ott sem szörnyetegek ülnek :) A levelet szerintük félreértettem, ők integráció alatt azt érti, hogy megfelelő ellátással. Azt mondták, ők nagyon támogatják az ügyet, de a végső döntés a minisztériumé, hogy kapnak-e engedélyt az integrációra (miért ne kapnának?),  és ezen május végéig van idejük gondolkodni. Fontos az is, hogy legyen elég gyerek, mert az én gyerekem kedvéért egyedül nyilván nem fognak tudni gyógypedagógust fizetni. Mikor megnyugtattam őket, hogy rajtunk kívül már 3 jelentkező van, úgy tűnt, egészen megnyugodtak (legalább ők :)).
Így aztán most azon kívül, hogy türelmesen várok és szurkolok (és a Szakértői Bizottságnak is türelmét kérem az intézmény kijelöléssel), nem nagyon tudok mit tenni. Ja, és legyen még 2 jelentkező gyerek, hogy tuti legyen az ügy! Viszont többet nem bír el ez a suli, úgyhogy aki szeretné, gyorsan jelentkezzen! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése