2013. augusztus 14., szerda

Nyári játékok

Mindjárt eljön a nyár vége, ezért készítettem egy kis válogatást. Talán van, ami már szerepelt, de jönnek új ötletek is :)

Először iski kér egy finom fagyit? Ingyen van!



A tölcsér gabonapelyhes doboz anyagából készült egy fél kör feltekerésével. A gombócok természetesen labdák, a tartó pedig egy kalapálós játék kissé viseletes darabja. Mi anno vettünk hozzá egy legolcsóbb fagyis kanalat is, saját ötletből pedig rolettit is készítettek hozzá feltekert papírból. Jól esik a nyári melegben. :)


Néhány évvel ezelőtt egy nyári délután álltunk neki először nemezelni: egy lavór (vagy kisebb medence) partján ez is igazi nyári program. Azóta többször nemezeltem, és bár nagymester nem vagyok, azért leírom a tapasztalataimat a nálam is kezdőbbeknek:
  • A gyapjú szálat jól szét kell húzogatni, majd egymásra rétegezve gömbbé formálni. Minél keményebbre, szorosabbra. Ez ekkor még így is elég laza.
  • Utána jön a szappanos víz: a kezünket jól bevizezve kell először óvatosan nyomkodni, majd idővel simogatni, gömbölygetni, míg egyre keményebb és kisebb nem lesz.
  • A nagyobb labdák belsejébe apró kaviccsal (csengővel stb.) töltött Kinder tojás belsőket használtunk , hogy csörögjenek. Erre is jó szorosan kell tekerni.
  • Belül lehet fehér gyapjút használni, a külső színes részhez pedig elég nagyon vékonyan, fátyolszerűen használni a gyapjút, így igazán kiadós a sok-sok szín.
  • Idővel javul az ember részideje :)
  • A gyapjút semmiképp nem kreatív boltokban kell megvenni, mert ott horror áron adják pl. ehhez képest.

Ekkor készült a kulcstartóm is és bár még mindig szép és használom, lassan vágyom egy újra :)


Van egy ikeás függönyünk, amit direkt kerti árnyékolás céljából vettem jó pár éve leértékelve. Szoktunk belőle napvitorlát kifeszíteni, de itt épp alagútként szolgál. Lehet alatta kerékpározni, de akár olvasni, vagy simán heverészni is.


Tavaly festettünk először színes jégkockákkal. Akinek nem volt túl hideg, az nagyon élvezte :) Ételfestékes vizet használtam az elkészítéséhez és előző este tettem be a fagyasztóba. Kipróbáltuk a betonon is, de ott nem fogott, így maradt a papír.





Mikor elfogytak a jégkockák, felakasztottam száradni a kész művet, ami nagyon szép lett, így aztán ajándékot csomagoltunk a papírba.


Idén volt először terasz-maszatoló lábbal festés. A festék vízből, lisztből és ételfestékből készült (összefőztem) és természetesen mind elfogyott, mire már én is beálltam volna.










Szintén idén próbáltuk ki először az aszfaltkrétával festést. Festést, igen, nem tévedés. Ehhez a krétát kalapáccsal összetörtük egy zacskóban. (Na ez a legjobb az egészben, főleg, hogy még keverni is lehet a színeket, úgy, hogy gőzöd sincs, mi lesz a végeredmény.)








Aztán a port vízzel jól elkevertük. (Mi vagy nem voltunk elég türelmesek, vagy nem törtük eléggé apróra, mindenesetre darabos maradt, ez azonban senkit nem zavart.)



És már kész is, lehet vele festeni! Fehér falú házak előnyben. Érdekes, hogy mikor teljesen megszárad (mondjuk másnapra) egészen halvány lesz, de azt pl. nem tudom megmondani, mennyire könnyű lemosni, mert még nem próbáltuk. :)





Kevésbé volt sikeres egy másik fajta jéggel festős próbálkozásunk, de azért leírom: itt az összetört krétát megint elkevertem vízzel + egy kis ételfestéket is adtam hozzá, majd jégkrémes formában lefagyasztottam.



Rajzolni elég nehezen tudtunk vele, nem is látszott annyira, a darabkák meg - ahogy látszik is - összegyűltek a forma alján. Egyedül az volt érdekes, ahogy magukra hagyva olvadoztak és keveredtek a színek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése