2013. július 14., vasárnap

Fűzés, gombolás


Gombolás
Ez egy első, legegyszerűbb játék kisebbeknek, ami a mellett, hogy a tapintás fejlesztéséhez is megteszi, jól előkészíti a valódi gombolást. Itt azonos méretű, de különböző anyagból kivágott négyzeteket kell egy szatén szalagra felfűzni, aminek a két végén gomb van. A négyzeteken középen gomblyukhoz hasonló vágás. Minden négyzetből 2 van, így párosításra is alkalmas (lenne :)). Persze ez sem saját ötletem, láttam valahol, de azóta több oldalon is feltűnt.




És ez már az igazi gombolós játék! Persze még kicsit vastagabb gombokkal és merevebb filc anyaggal. (Az alja még merevebb.) A körcikkek alá kis képeket, matricát, ajándékot rejthetünk, hogy legyen miért kigombolni.





Fűzés
Ehhez az első lépés, hogy a Montessori toronyra fűzzük a karikákat.



Utána következik, hogy nagy szemű gyöngyöt tanulunk pálcára felfűzni, ilyet mutattam már korábban, úgyhogy most egy másik blogról mutatok egy hasonló szellemeset gabonapehellyel.



Ezt követik a zsinóros fűzések, ez gyöngyön kívül sok minden lehet, pl. tészta. (kép innen)



Saját gyártásúak ezek a gyümölcsök, amit egyszerűen körbe kell "öltögetni" a cipőfűzővel. Hasonló sokféle játékos formával készen is kapható, vagy készíthető.



Cipőkötés
Nemrég láttam ezt a jópofa ötletet itt, hogy a gyerek a saját lábán tanulja megkötni az ugrókötelet.


Aztán már csak az eredeti méret jön. Legjobb persze az igazi cipő, de csinálhatjuk ezt is táblával. (kép innen)


+1: Taníthatjuk a cipőkötést így is, nem hiszem, hogy bonyolultabb lenne a hagyományosnál. Nagyon szellemes, nekem tetszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése