2014. július 29., kedd

Bevásárlós játék

A gyümölcsök, zöldségek neveinek tanulásához, és a vásárlás közben használt nyelvi fordulatokkal, viselkedési szabályokkal való ismerkedéshez készült ez az egyszerű játék.
Így:
  • Vágy néhány műanyag gyümölcsöt és zöldséget! (Persze lehetne pékárú is, nekem most ezeket sikerült összekuncsorognom a bölcsiben.)
  • Keress róluk fényképet a neten! (Én most minél élethűbb, a hasonlóságra törekvő és fehér hátterű képeket szedtem össze.)
  • A képekből készíts nagyobbakat (3-4cm oldalhosszúságú négyzetek jók lesznek) a gyümölcsökkel való párosításhoz!
  • Készíts ugyanazokkal a képekkel kis bevásárlólistákat is! (Nálam most 3-3 gyümölcs, vagy zöldség szerepel minden listán)
  • Mindent nyomtass ki, vágd ki, lamináld le! (Én a bevásárlólistához egy kis hátteret is raktam, hogy szebb legyen.)
És indulhat a játék: Először a gyümölcsöket és a képüket párosítottuk, vagyis berendeztük a boltot. Mindent megneveztünk, sorba raktuk őket. Aztán a "vásárló" kap egy kosarat és egy bevásárlólistát és máris indulhat: "Kérek szépen egy körtét!" stb. Két gyerekkel is játszható, akkor vna eladónk is. Nagyobbakkal fizetni is lehet. Ha megvan minden, ami kellett, még el is kell ám köszönni ;)



Ugyanezekkel a képekkel és gyümölcsökkel persze még sok egyebet is lehet játszani, akinek van ötlete, kérem, írja meg kommentben! Köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése