2014. február 23., vasárnap

A nagy iskolakeresés 8. rész - levelezés

Két szálon is folytatódik a történet:


  • Még november elején küldtem egy levelet a helyi tanügyi referensnek. Most, február közepén(!) kaptam választ, amiben köszönik a levelemet és dicsérik a szakmai érvekkel alátámasztott összefoglalómat, nagy segítség nekik stb, DE a felettes szervek (milyen felettes szervek?) szakmai alapelvekre hivatkozva az ép értelmű gyerekek ellátásának egyetlen(!) lehetséges formájaként az integrációt nevezik meg. Ez milyen? Megnéztem pár szakmai irányelvet (autizmus, SNI-s gyerekek oktatás-nevelése), egyik sem ír ilyesmit, vajon mire gondolnak? Megtudhattam azt is, hogy évek óta próbálnak utazó gyógypedagógust keresni, de senki nem jelentkezik a meghirdetett állásra. De ne aggódjak, próbálkoznak tovább! Ez annyira mondjuk nem győzött meg, és azt is gondolom, hogy ha nagyon akarnak, nyilván tudnak szerezni/átképezni szakembereket. Végül is ez az ő feladatuk, nem? És arról is volt szó a levélben, hogy lesznek ám iskolák a városban, ahol az enyhe fokban értelmileg sérült gyerekekkel együtt az ép értelmű autistákat is integrálják majd - persze semmi konkrétum itt sem. Postafordultával ment a levelem konkrétumokat és válaszokat kérve. (Nekünk ez a dolog mondjuk most nem annyira sürgős, hiszen nem a városban szeretném iskolába járatni a fiam, a helyzet viszont tarthatatlan, úgyhogy kitartóan fogok velük levelezni. És ki tudja, hátha lesz egyszer valami jó.)
  • Abban a suliban viszont, ahova készülünk a szóbeli ígéreten és az iskolaigazgató maximális támogatásán túl elég nagy a csend. Ezért gondoltam egyet és (természetesen előzőleg az igazgatóval is egyeztetve) itt is levelet írtam az adott kerület tankerületi igazgatójának írásbeli megerősítést kérve, hogy lesz szeptembertől nekünk való ellátás. Állítólag ő is lelkes és támogatja az ügyet, de jó lenne most már személyesen is beszélni vele, ill. még jobb lenne valamit hivatalosan is a kezemben tartani. Hiszen hamarosan berendel majd minket a Szakértői Bizottság iskolaérettségi vizsgálatra, és akkor nekem meg kell majd neveznem a sulit, ahova menni szeretnénk. Izgulok, nagyon.
Szóval most válaszra várok mindkét helyen és szurkolok, szurkolok, szurkolok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése