2019. május 1., szerda

Matek

Idén valahogy nem sikerül lefotóznom mindent, amit csinálunk, de most íme egy (főleg) matekos válogatás:

Nagyon bevált a bontás tanulásához ez a gyöngy húzogatós játék. Segítségével a gyerekek hamar ráéreztek, hogy valamilyen rend szerint alkotni a számpárokat könnyebb, mint simán találgatni. Persze ez a rend mindenkinél más és nagyon jó látni, mikor mindenki megtalálja a sajátját (a fotón az "én rendem", mert éles helyzetben ritkán fotózok :)).

 

Ez egy vonalvezetős játék, ami a számok írása előtti bemelegítéshez is jól jön. A játék két karton összeragasztásával készült, így a középső kis mélyedésben cserélni is lehet a lapokat. A bal oldali kupakok fixek, ezekhez a színes cipőkhöz kell megtalálni és a megfelelő helyre tépőzárazni a párjukat.



A következő játékot kezdetben a számfogalom kialakításához, a dobókocka pöttyeinek pontos megszámlálásának tanulásához használtuk. A játék az (nálunk egyedül játszották a gyerekek, de párban is lehetne), hogy dobni kell a kockával, majd azt a számot lefordítani, amelyet dobtuk. Addig kell folytatni, míg minden szám el nem dől. 
A játék kicsit izgalmasabb, ha nem 6 oldalú, hanem mondjuk 10 oldalú, vagy 2db 4 oldalú kockával játsszuk és a sima számok helyett (ezek amúgy régi dominó elemeire ragasztottam) pöttyös dominókat teszünk, ahol össze kell számlálni (vagy fejben összeadni) a dominó két felén lévő pöttyökat).


Ezt az egyszerű öltetet valahol a neten láttam, a fákat onnan is töltöttem le, majd egyenként lamináltam és celluxxal összeragasztottam, hogy félbahajtva könnyen lehessen tárolni. Minden fa törzsén egy szám szerepel. Én készítettem hozzá az almákat, melyeken különböző műveletek lesznek, ezeket kiszámolva kell az almákat a megfelelő fára tenni. Automatizáláshoz klassz feladat lehet.



A következő ötletet a gyereketeto.hu oldalon láttam, de magam készítettem el. A gyufásskatulyákra számok kerülnek számmal, vagy betűvel. Kis rózsaszín lapokra nyomtattam a műveleteket, melykeet kiszámolva kell majd a dobozokba tenni. Egy akadálypályához készült a feladat, erről majd beszámolok ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése